Akumulatory bezobsługowe – wyższa cena za wygodę i bezpieczeństwo.

Zajmijmy się akumulatorami bezobsługowymi, ponieważ rozmawialiśmy już na temat modeli kwasowo-ołowiowych w poprzednim artykule. Porozmawiamy dziś na temat produktów bezobsługowych, które są niestety droższe, jednak o wiele bezpieczniej jest je obsługiwać, wygodniej korzystać i przede wszystkim są o wiele mniej szkodliwe dla środowiska.

Bezobsługowe żelowe – ceny

Cena akumulatora oczywiście jest dyktowana przez jego wielkość i zastosowanie. Technologia również jest ważna, ponieważ każdy woli mieć akumulator motocyklowy z wskaźnikiem poziomy naładowania, niż tylko domyślać się na jakim poziomie jeszcze jest jego bateria.

Przed zakupem akumulatora, należy sprawdzić czy pasuje on do naszego modelu maszyny. Przykładowo model YUASA YTX5L-BS, którego kupimy w cenie 220 złotych, będzie pasować do takich motocykli jak Aprilia SR 50, a do motocykla Aprilia RXV 450, będziemy mogli zastosować akumulator WM YTX7A-BS, który oferowany jest w kwocie 95 złotych i w zestawie otrzymujemy od razu ładowarkę.

Do akumulatorów żelowych, nie musimy dolewać wody i sprawdzać ich poziomu, w zamian za to będziemy musieli co jakiś czas sprawdzać poziom naładowania i ewentualnie go podładować. Możemy go również przewozić pod dowolnym kątem, więc doskonale sprawdzi się w przypadku każdego motocykla.

Litowo-jonowe.

Jest to najdroższa opcja z wszystkich, ponieważ ceny zaczynają się od 300 złotych. Są one jednak bardziej zaawansowane technologicznie, najmniejsze i najlżejsze, dzięki czemu znajdziemy je w maszynach terenowych i sportowych, gdzie te parametry mają ogromne znaczenie.

Największą zaletą takiego rozwiązania, jest jednak fakt nie posiadania pamięci akumulatorów, dzięki czemu niski poziom naładowania, nie będzie powodować szybszego uszkodzenia i zużycia.

Posiadają one również wygodne i niewielkie ładowarki, szybkie systemy sprawdzenia stanu naładowania oraz można je montować nawet do góry nogami, więc zawsze można schować je w alternatywnym miejscu i zaoszczędzić więcej miejsca na elementy silnika.